perjantai 26. elokuuta 2011

Entä jos aika ei riitä?

Kyse ei ole elinajasta vaan yleensä siitä ajasta, mikä päivittäin on käytössä. Toisilla on sitä liikaa, jolloin heistä tulee elämän tylsistyttämiä olemiseen kyllästyneitä ilopilkkuja.

Entä ne ihmiset joiden työ vie suurimman osan päivän tai illan tunneista ja ehkä osan viikonlopuistakin, joka takaa varmaan tyydyttävän toimeentulon entäs muu elämä?

Allekirjoittanut kuuluu jälkimmäiseen ryhmään, niinpä on päivätyötä ja iltatyötä sitten pitää hakea lisätöitä, joten vaihtelevasti menee viikonloputkin työn ääressä. Toisilla se vaan on työnteko verissä eli töitä niin paljon kuin vain saa. Itselle päivätyön 8 tuntia riittää, mutta web suunnittelu vie mennessään jossa ei tunteja lasketa. Ainoa toive on että saisi siirtyä kokonaan webbi puolelle, mutta eipä se vielä onnistu.

Sitten kun on vielä perhettä on siinä perheellä kestämistä yhden perheenjäsenen työtuntien kanssa. Kun työn ja vapaa-ajan jakaa vuorokauden tunneille on joskus, kuin työntäisi kättä liian pieniin hanskoihin menee mutta pikkasen ahistaa.

Kai se on elämän taitoa se, että osaa tasapainottaa työn ja vapaa ajan keskenään, josta syntyy kaikkien kannalta parempi elämä.

Kuinkahan moni on yleensä näitä asioita miettinyt, vai onko vuosiansiot kaikki kaikessa ja pulinat pois.

Koita vaimoni jaksaa!! Taidanpa jatkaa töitä.

perjantai 19. elokuuta 2011

Hetki elämääni: Työhaastattelut!

Opiskelin  valmistuin siis työnhakuun! Haen sinne sun tänne ei vastausta. Miksi? olenko liian vanha? Eikö koulutus riitä? Ajatuksissani kysymyksiä riittää, mutta jatkan hakemuksien lähettämisiä.

Ensimmäinen vastaus tuli henkilöstöä välittävästä yrityksestä, jossa pyydettiin työhaastatteluun. Menin ja tulin haastatelluksi. Myöhemmin vastaus email:iin, et tullut valituksi. Ei se mitään ei kannata lannistua.

Ja taas tuli vastaus, joten menin haastatteluun. Haastattelijan ensimmäinen lause: "Halusin nähdä henkilön, joka lähetti näin hyvän hakemuksen ja CV:N" Hienoa vain sen takia näin vaivaa tehdä työhakemuksen ja otin vapaata töistä, että joku näki sen tehneen henkilön! Tuntuipa hyvältä.

Alkoi potuttaa koko työnhaku!! Ahaa tuolla haetaan aluemyyntipäällikköä, siis piruuttani hakemus sinne. Höh sitä kummastusta kun vastauksessa email:iin luki kutsu työhaastattelun.
Eikun työhaastatteluun selvis että, hakijoita on yli viisikymmentä ja toiselle kierrokselle pääsee vain kolme hakijaa!?
Arvaatteko sitä tilannetta kun tuli email olette valittu toiselle haastattelu kierrokselle!

Ei hitto mitä on tapahtunut! Minä aluemyyntipäälliköksi?? Mitäs nyt tapahtuu eihän tämä voi mennä näin? Töistä vapaata Lahteen työhaastattteluun hurjia odotuksia täynnä. Testit onnistu. Ei pelottanut kolmen haastattelija ristikuulustelu. Tuntu hyvältä jäi hyvä fiilis. Viikko meni ja vastaus puhelin soitolla et tullut valituksi! Jos olisi haettu Lahteen Valinta olisi ollut Sinä. Puhelussa ilmoitettiin, että pääsin kahden parhaan joukkoon hienoa! Jotenkin se ei lämmittänyt, mutta nostihan se työnhaku haluukkuutta selvästi.

Taas kutsu työhaastatteluun ja samanlaiseen hommaan. Työhaastattelu Kotkassa kävin ja tulin haastatelluksi. Joten odotin vastausta ja odotin ja odotin ei hitto voishan ne edes vastata!! Soitin ja vastaus seuraavallainen "Tiedot hävinnyt jotenkin" just joo. Tosi mukavaa näin vaivaa tehdä työhakemuksen ja CV:n otin vapaata töistä ja ei edes vaivaiduta vastata!!!

Toivoisin yrityksiltä jotka etsivät uutta henkilökuntaa, että vaivaituisivat ilmoittamaan henkilöille joita ei tullut valituiksi miten valinta prosessissa on käynnyt. Ei kai se ole liikaa vaadittu.

Työnhakeminen on aikamoista touhua, jossa voi tulla tunne siitä että ei kannata, mutta kannattaa se kuitenkin usko vaan.

Itselläni on se tilanne että työhaastattelut ovat jääneet taakse, koska ei minua kukaan palkkaa kuitenkaan. Siis otin ohjakset omiin käsiin ja keskityin Internettiin ja sillä tiellä ollaan edelleen.

Kaikille teille jotka haette töitä toivon jaksamista ja voimaa työnhauissa sekä työhaastatteluissa, vaikka työntekijöitten hakijat tuntuisi teidät unohtavan teidät kun teitä ei ole valittu. Reiluus ei ole muoti sana työnhaku saralla.

tiistai 16. elokuuta 2011

Keskustelupalstat nuo mielipiteitten hornankattilat!

Keskustelupalstat nuo mielipiteitten hornankattilat höystettynä häiriköillä ja palstapoliiseilla. Tunnelma kuin suurkaupungin elämä iloineen, suruineen ja kaikenlaisine tarinoineen. Keskustelupalstat ovat virtuaalinen elämys henkilöille, jotka haluavat anonyyminä pönkittää sosiaalista elämäänsä piiloutuen nimimerkkinsä taakse.

Jakaisin keskustelupalstoilla kävijät viiteen Ryhmään, joista ensimmäinen on Ikuinen riesa keskustelupalstoille eli häiriköt. Häiriköt käyvät kirjoituksia läpi etsien sopivaa kohdetta jota vastauksissa ivataan, nimitellään myös kielen käyttö on yleensä painokelvotonta. Lyhyesti häiriköt ylläpitäjien ilo.

Toinen ryhmä jota tapaa keskustelupalstoilla on palstapoliisit. Palstapoliisit vahtivat mitä toiset kirjoittavat, mainostavat ynnä muuta ja vastauksissa kärkkäästi ilmoittelevat väärin käytöksissä, joka heidän mielestään on ilmiselvä vaikka palstan ylläpitäjistä ei olisikaan. Mutta ei se palstapoliiseja hidasta vaan jatkavat mielestään oikeuttettua taisteluaan väärinkäytöksiä vastaan. Voi kun nämä palstapoliisit käyttäisivät energiaansa johonkin vähän luovempaan toimintaan ihan itsensä takia.

Kolmas ryhmä mielestäni on keskustelupalsta-sinisilmäiset. keskustelupalsta-sinisilmäiset kertovat sumeilematta elämän tilanteistaan, sekä muista ehkä liian henkilökohtaisista asioistaan. Ehkä heillä on tarvetta purkautua jotenkin, mutta keskustelupalsta on siihen aivan väärä kanava johtuen siitä, että voi joutua helposti ivan ja vinoilun kohteeksi mikä lisää mielipahan tunnetta.

Neljäs on jo mukava ryhmä eli palstojen paronit ja paronittaret. Palstojen paronit ja paronittaret kertovat esimerkiksi paikkakunnittain paikallisia sattumuksia ja tapahtumia he myös jakavat mielenkiintoisia linkkejä käyvät mielenkiintoisia keskusteluja kirjoittavat mielipiteitään ja niin edelleen. Mielestäni palstojen paronit ja paronittaret ovat keskustelupalstojen ydinryhmä joka kantaa keskustelupalstoja eteen päin.

Viimeinen mutta ei vähäisin ryhmä on nimellään tai yhteystietojen kera kirjoittavat henkilöt. Tämä ryhmä ei pelkää häiriköitä eikä palstapoliiseita, vaan seisovat omien sanojensa takana ja vastaavat sanomisistaan.

Tämä keskustelupalstoista tällä kertaa ja muistakaa ei saa olla tosikko, eikä suuttua jos tunnisti itsensä alkupään ryhmistä :) Illan jatkoja!



maanantai 15. elokuuta 2011

Facebook sosiaalisen elämän laajentaja vai ei.

Facebook tuo sosiaalinen media joka kytkee ihmiset toisiinsa. facebook joka pelastaa toisen sosiaalisen elämän, tai antaa toiselle mahdollisuuksia ja tilaisuuksia. Entä yritykset ja Facebookin niille luomat mahdollisuudet verkostautua, sekä näkyvyyden lisäämiseen.



Oma Facebook historia on melko lyhyt, kun en mielestäni mokomaa tarvinnut. 2009 joulukuussa päätin kuitenkin kokeilla niin sanottua naamakirjaa, kun siitä joka puolella toitotettiin.
Eipä tuo Facebookkaaminen ottanut tuulta siipiensä alle olin Facebookissa mutta mutta....
Tänä vuonna olen nyt sitten ollut vähän ahkerampi ja voilaa hei tämähän toimii!!
Kontaktia menee ja tulee myös näkyvyyttä tulla tupsahtaa mukavasti, että Ariakin naurattaa.

Onkohan Facebookissa syntynyt lähempiä ihmissuhteita ja kuinkahan paljon? Mitenköhän paljon on niitä jotka aktiivisuudestaan huolimatta ovat pettyneet saamiinsa kontaktien vähyyteen Facebookissa? Mitäköhän muita asioita olivat ne hyviä tai huonoja liittyy tähän sosiaalisen median edustajaan?

Allekirjoittanut alkaa vasta lämpenemään mitä tulee Facebookin käyttöön, mikä näkynee viime päivien aktiivisuutena.

Pakko tässä kohtaa vähän mainostaa Asunto Agenttien Vinkkaa lomakkeita :)
Vinkkaa Asunto Agentteja
Vinkkaa kohdetta
Siinä vähän mallia muille siitä mitä sosiaalinen media tarjoaa ja miten sitä käytetään hyväksi.

Siinä kaikki tältä päivää hyvää Facebookkaamista kaikille!

sunnuntai 14. elokuuta 2011

Yritykselle kotisivut. Mutta miksi? osa2

Kun yritys markkinoi itseään käytetään usein lehtimainontaa, mutta onko kyseessä sanomalehti jolloin kannatta miettiä kuinka moni tilaa kyseistä lehteä.
Vai onko mainos ilmaisjakelu lehdessä jota lukee varmasti enemmän ihmisiä molemmat näistä on hyviä paikkoja mainostaa.

Valitettava usein näkee myyntipalstojen työsuorituksia osiossa yritysten
ilmoituksia, mikä mielestäni ei anna kovin hyvää kuvaa ilmoittavasta yrityksestä. Kyseiset yritykset eivät ymmärrä markinoinnin tärkeyttä ja yrittävät päässä niin sanotusti halvalla.

Tästä päästään takaisin yrityksen kotisivu asioihin. Mitä yrityksen kotisivu merkitsee sinulle taloudellisesti? Turha kuluerä? Sijoitus tulevaisuuteen? Markkinointikulu? joku muu? tätä kannattaa miettiä yhden jos toisenkin yrittäjän.

Allekirjoittaneen mielipide on, että hyvin toteutettu kotisivu maustettuna web markkinoinnilla on yrityksen markkinointia ja sijoitus tulevaisuuteen, jonka tulokset saadaan pidemmällä aikavälillä. Lopputuloksena kasvava asiakaskunta.

Kun yritys suunnittelee kotisivuja itselleen siihen käyttettävää budjettia kannattaa miettiä kuten edellä mainitsin sijoituksena ei kulueränä.
Kotisivu + web markkinointi = uusia asiakkaita
Kotisivu = paljon vähemmän uusia asiakkaita
kotisivu vanhoine tietoineen = ei uusia asiakkaita ollenkaan

Kun tilaat yritys kotisivuja kannattaa siis miettiä, että säästänkö ja otan vain kotisivut vai olenko kaukaa viisas ja sijoitan myös kotisivujen markkinointiin.

lauantai 13. elokuuta 2011

Yritykselle kotisivut. Mutta miksi? osa1

Yritykselle kotisivut! Ne maksaa niin paljon. Enhän minä käytä tietokonetta. Yritykselläni on ihan tarpeeksi töitä nytkin. En ymmärrä noista mitään siis ei.

Miksi yritykselläni on kotisivut? En oikein tiedä. Kun muillakin on. siksi kun sellaiset kuulemma pitää olla.

Jos löysit yllä olevasta itsesi sinun kannattaa lukea tämä blogi kirjoitus huolella, koska saatat saada uusia ahaa oivalluksia.

Perusajatus yrityksen kotisivuilla on seuraavanlainen. Yritys jakaa kotisivuillaan yhteystietoja, kertoo yrityksestä itsestään, jakaa tuote/palvelu infoa, tiedottaa muuttuvista aukiolo tai muista tiedoista ja niin edelleen. Kaikki tämä on markkinointia markkinointikanavana Internet.

Yrityksen kotisivujen merkitystä tuotteiden ja palveluiden tiedotus kanavana ei voi väheksyä. Tilastokeskuksen tutkimuksen mukaan 2010, 86 % suomalaisista käyttää Internettiä. Luku 86% on niin suuri, että yhdelläkään yrityksellä ei luulisi olevan varaa olla saavuttamattomissa Internetissä.

"Internettiä käytetään paitsi yhä yleisemmin myös yhä useammin. Suomalaisista 72 prosenttia on internetissä päivittäin tai lähes päivittäin. Päivittäinen käyttö yleistyy kaikenikäisten parissa, mutta nopeimmin vanhemmissa ikäryhmissä. Internetin käyttö on jo niin runsasta, että se muodostaa valtaosan tietokoneen yksityiskäytöstä." Lähde: Tieto- ja viestintätekniikan käyttö -tutkimus 2010, Tilastokeskus

Eli jos kivijalka myymälän ohi kävelee 100 ihmistä moniko heistä pysähtyy katsomaan näyteikkunaa? Entä moniko astuu sisään myymälään? ei varmaan kovin moni luulen niin. Entä jos myymälän sijainti ei ole paras mahdollinen. Pääasiassa asiakas tulee myymälään tietäen jo ennalta mitä hakee ja mitä tuotteita myymälä myy.
Entä jos kyseisellä myymälällä on kotisivut joiden toteutus on mitoitettu oikein kyseiselle myymälälle ja kotisivujen Internet markkinointi on hoidettu niin kuin pitää.
Esim. myymälän tuotevalikoima koostuu lähinnä lastentarvikkeista. Internetistä lastentarvikkeita etsivä selaa Googlea, jonka hakutuloksissa myymälän kotisivu ilmestyy hakutuksen esim. ensimmäiselle sivulle. Käyttäjä klikkaa linkkiä, näin ollen myymälän kotisivu on tehnyt tehtävänsä ja mahdollisesti hankkinut uuden asiakkaan myymälään.




perjantai 12. elokuuta 2011

Verkkosivut valmiit entä sen jälkeen?

Kuinkahan moni tuntee tulleensa unohdetuksi, kun verkkosivu on valmistunut ja aikaa on kulunut tovi jos toinenkin? Entä kuinka moni kokee, että saatu tuote/palvelu ei vastaakaan odotuksia, jolloin maksettu hinta koetaan turhan kalliiksi? Kohdistuuko pettymykset enemmän suurempien yrityksien palveluksiin, vai onko ongelma enemmän pienten yrityksien asia, entä freelancerit ja muut tekijät?



Verkkopalveluiden tarjontaa on niin paljon, että esim. yritykselle kotisivuja haluava ja asioista vähän tietävä on varmasti kuin liisa ihmemaassa, joka ei tiedä kehen luottaa ja kehen ei.

Allekirjoittaneelle luottamusta herättää palveluntarjoaja joka kertoo avoimesti itsestään esittelee mitä tekee nyt ja on tehnyt aikaisemmin. Verkkosivun tekijää valitessa kannattaa pitää mielessä totuus, halvin ei välttämättä ole paras vaihtoehto toisaaltaan ei se kalleinkaan, totuus löytynee tästä välimaastosta.
Oli verkkosivun hinta mikä tahansa ei se hinta tai laatu, vaan että hinta/laatu suhde on kohdallaan.

Pienten palveluntarjoajien ja frelancerien etu on henkilökohtaisempi asiakaspalvelu verkkosivu projektin alusta loppuun, joka tuo asiakkaalle tunteen olevansa tärkeä asiakas joka oikeasti pitää myös paikkansa.

Olisi mukava jos tulisi kommentteja edellä kirjoitetusta aiheesta, jos kommentteja tulee runsaasti voisin palata aiheeseen syvällisemmän tutkinnan kautta.

torstai 11. elokuuta 2011

Olen suuresti yllättynyt!

Mielessä on jo kauan itänyt ajatus omasta blogista, mutta asiaa on vaan tullut siirrettyä ja siirrettyä. Päivämäärällä 11.8.2011 päätin aloittaa bloggaamisen, joka alkoi blogin valinnalla josta valinta osua napsahti blogger.com:iin.

Olen suuresti yllättynyt bloggauksen helppouteen, jolla tarkoitan lähinnä blogin perustamista tämän osaa varmasti jokainen.

Katsotaan kuinka tämä tästä lähtee ja miten sanaisen arkkuni kansi aukeaa.

Ajatuksia Internetistä web suunnittelijan näkökulmasta.

Tässä blogissa käsittelen Internettiä kokonaisuutena, sekä yksilöitynä paloina. Lähemmin tulen ajatuksistani kertomaan web suunnittelun maailmasta ja kaikkea siihen liittyvistä hyvistä ja huonoista ilmiöistä. Kaikki kirjoittamani on henkilökohtaisia ajatuksiani ja mielipiteitäni.

Seuraa Blogia sähköpostitse

Viikon suosituimmat

Kuukauden suosituimmat

Suosituimmat