sunnuntai 30. syyskuuta 2012

Virtuaali-käyntikortti

Virtuaali-käyntikortti on oikeasti halvin tapa viedä yritys Internettiin.

Virtuaali-käyntikortti on hyvä etenkin juuri perustetuille yrityksille, jotka tarvitsevat yritykselleen verkkotunnuksen ja sähköpostit toimintaan mahdollisemman nopeasti ilman suuria kuluja.

Virtuaali-käyntikortissa on yrityksen tuote/palvelu kuvaukset yritys- ja yhteystietoineen. 

Samalla yritys saa itsensä esille hakukoneissa, eikä tarvitse heti liittyä kaikenlaisiin yrityshakemistoihin etenkin niiden kalleuden vuoksi suhteessa hyötyyn.

Usein haetaan edullista tapaa saada näkyvyyttä hakukoneissa, mutta kotisivut maksaa kunnolla tehtynä monesti liikaa. 
Virtuaali-käyntikortti on mainio tapa aloittaa yrityksen näkyvyys kampanja Internetissä pikkurahalla ja myöhemmin iskeä hakukone tuloksissa kärkeen hyvin suunnitelluilla kotisivuilla.

DataNetti Virtuaali-käyntikortti

Kun virtuaali-käyntikortti on mahdollisemman selkeä ja yksinkertainen ilman ylimääräisiä lisäkkeitä se mahdollistaa edullisen hinnan. Virtuaali-käyntikortti on kätevä silloin kun yrityksen kotisivuihin investointi ei ole ajankohtaista, mutta yritys olisi hyvä löytyä Internetistä. 

Virtuaalikäyntikortti sopii myös henkilökohtaiseksi käyntikortiksi Internettiin. Henkilökohtaisen virtuaalikäyntikortin etuina on helppo jaettavuus esim. sähköposti, käyntikortti. Virtuaalikäyntikortti tuo myös tullessaan oman verkkotunnuksen mikä on kätevä omassa sähköposti osoitteessa.

Eikä tämä palvelu ole hinnalla pilattu!
70€/vuosi + alv.23%

Tutustu DataNetin Virtuaali-käyntikorttiin

Terveisin, Ari

keskiviikko 19. syyskuuta 2012

Vaihda Internet Explorer heti!

Web-suunnittelijan painajainen taas vaikeuksissa.

"Internet Explorerin versioista 7, 8 ja 9 on löydetty haavoittuvuus, jonka avulla hyökkääjä voi suorittaa omaa ohjelmakoodiaan kohdejärjestelmässä. Haavoittuvuutta voidaan käyttää hyväksi houkuttelemalla käyttäjä hyväksikäyttömenetelmän sisältävälle verkkosivustolle esimerkiksi huijausten avulla." Lähde:www.cert.fi



Googlen lopettaa vanhentuneen IE8:n selaimen tukemisen kaikissa nettipalveluissaan marraskuussa.
IE10 julkaistaan 26. lokakuuta ja IE8-tuki lopetetaan marraskuun 15. päivä.

Ei kovin mairittelevaa IE selaimelle.

IE7 taidettiin julkaista joskus 2008 (oikaiskaa jos olen väärässä) ja nyt ilmoitetaan tästä ongelmasta. Eiköhän hyökkäyskoodia ole ehtinyt tulla tuvan täydeltä vuosien varrella. Homma on vähän silleen, että turha on enään pierua pidätellä kun on ***kat housuissa!

Allekirjoittanut on käyttänyt viisaasti jo vuosia muita selaimia kuin Internet Exploreria.

Web-suunnittelijan näkökulmasta IE on ollut melko hankala selain, jolle tehdä verkkosivustoja. IE:n näkemys lähdekoodin luvusta on melko poikeava muihin selaimiin verrattuna ja mikä tärkeintä muut selaimet ovat oikeassa ja IE väärässä. Niin se vain on kun IE rämpii kun muut porskuttaa.

Onneksi kuitenkin IE9 versio on jo lähempänä muita joten toimeen tullaan versio 9 kanssa. Kun versio 10 julkaistaan ongelmat pitäisi olla taakse jäännyttä elämää. Odotellaan ja katsotaan sitten.

Lopuksi suosittelen vaihtamaan välittömästi Internet Explorer selaimenne vaihtoehtoisiin selaimiin.


Terveisin, Ari

sunnuntai 16. syyskuuta 2012

www.hamina.fi

Näin haminalaisena mielestäni on aika uskomatonta, että Haminan kaupunki antaa tehdä uudet sivunsa vanhentuneella Joomlalla jonka versio on 1.5.
Koska kyseessä on kaupunki luulisi Haminan sijoittavan verkkosivustoonsa edes sen verran, että ei tarvitsisi vanhentunutta Joomla 1.5 versiota käyttää hyvä Hamina.

Vähän tietoa Joomla versio 1.5:destä.
- Virallinen tuki päättyy 26.9.2012 (ei tietoturva päivityksiä)
- Haavoittuvuus mikä mahdollistaa admin oikeuksilla kirjautumisen
- Koska virallinen tuki päättyy ongelmat vai lisääntyvät
- Vastuullinen web-suunnittelija ei käytä enää tätä versiota

Olisi mukava tietää keneltä Hamina on verkkosivustonsa ostanut tosin välillä tuntuu, että asialla ei ole web-suunnittelija tai web-suunnittelutoimisto. Vaan joku joka pystyy tekemään sivuston, mutta ei näe koko kuvaa mikä liittyy verkkosivuston tekemiseen. Tosin en usko että Hamina niin tekisi...... vai oliskohan kuitenkin?

Kun katsoo hamina.fi tai hurmaavahamina.fi sivustoja jää tunne, että kokonaiskuva kyseisten sivustojen kohdalla olisi vähän hakusessa. Liikkeellä ollaan, mutta selkeä suunta puuttuu. Onkohan Haminalla joku joka näitä asioita valvoo vai mennäänkö sinne minne tuuli kuljettaa?

Sitten vielä kun käytetään muita kieliä kuin Suomi on tapana, että käännetään kaikki eikä vain sieltä sun täältä.

www.hamina.fi www.hurmaavahamina.fi


Hamina on mukava kaupunki ja täällä on ihan kiva asua, mutta näin web-suunnittelijana toivoisin, että Hamina satsaisi kotisivuihinsa vähän enemmän. Hamina voi katsella vaikka Kotkan suuntaan näissä kotisivu asioissa.

Terveisin, Ari

Web-markkinoini taantuma aikana

Talouden taantuma merkitsee monille pienille yrityksille taistelua olemassa olonsa puolesta. Talouden taantumassa yrityksissä siirrytään säästö liekille, joka osa alueella, mikä tarkoittaa valitettavan usein myös yrityksen markkinointia.

Kun yritys on tilanteessa, että uudet asiakkaat vähenevät ja kilpailu nykyisistä asiakkaista kilpailijoiden kanssa kiristyy pahin mitä voi tehdä on säästää markkinoinnista.

Jos asiakas määrät on lasku suunnassa on tehtävä sijoitus tulevaisuuteen ja sijoituksen nimi on web-markkinointi. Passiivisuus asiakaskadon kohdatessa johtaa syksykierteeseen, jota on vaikea pysäyttää.

Mutta mikä tai mitä on web-markkinointi??
Ennen kuin web-markkinointi aloitetaan on suositeltavaa tehdä edes jonkin tasoinen web-markkinointistrategia ohi lyöntien välttämiseksi.

Tässä muutamia esimerkkejä mitä on web-markkinointi.

- Yrityksen kotisivu pitäisi olla ulkoasultaan ja käytettävyydeltään asiallinen ja luotettavan oloinen.

- Kotisivun sisällön pitää olla riittävän informatiivinen ja mikä tärkeintä ajan tasainen. Vanha tieto kotisivulla luo yrityksestä negatiivisen kuvan.

- kotisivun sisällön teksti kirjoitettuna mahdollisuuksien mukaan hakukoneita ajatellen mikä parantaa hakutuloksissa sijoittumista.

- Yrityksen kotisivu antaa parhaan tuloksen kun kotisivulla on ylläpitäjä / webmaster, joka huolehtii kotisivun kilpailu kyvystä hakukoneissa.

-Kotisivu kävijäseuranta(Google Analytics) mikä antaa kuvan kävijä liikenteestä kotisivulla.

- Internet mainoskampanja(Google AdWords) kun kilpailu asiakkaista kovenee.

- Lisäksi löytyy muitakin keinoja kotisivujen näkyvyyden lisäämiseen.

Web-markkinointi ei ole vain mainostamista!

Mitä sitten pitäisi tehdä? Ei ainakaan hätiköityjä päätöksiä, jotka usein johtavat ei toivottuihin tuloksiin.

Yksi mahdollinen tapa edetä pienen budjetin web-markkinoinnissa saattaisi olla yhteistyö pienehkön web-suunnittelu toimiston kanssa, jossa molemmat osapuolet hyötyisivät.

Pienet web-suunnittelu toimistot käyvät omaa henkiinjäämistaisteluaan selvitäkseen alalla, jossa kilpailu käy lievästi sanottuna kuumana. Web-suunnittelu alalla vallitseva kiivas kilpailu luo mahdollisuuden pienyrityksille löytää edullinen yhteistyökumppani oman yrityksensä web-markkinointiin.

Tässä on myös kompastuskivi lähellä! Ei kannata kilpailuttaa hintoja liian alas mikä syö yhteistyökumppanin motivaatiota pitkällä juoksulla. Kun peli on reilu puolin ja toisin niin markkinointi tavoitteiden saavuttaminen on realistisempaa.

Markkinointi ilman markkinointistrategiaa on rahan hukkaan heittämistä.



Web-markkinointi kannattaa etenkin kun ajattelee Internetin käyttöä Suomessa. Yrityksen kannattaa olla siellä missä asiakkaatkin ovat. Lopuksi vähän fakta tietoa Internetin käytöstä Suomessa.

TNS Gallupin toteuttaman NetTrack 2012 -tutkimus sisältää perustietoa internet-käytön kehityksestä Suomessa. TNS Gallup ja IAB Finland ovat toteuttaneet tutkimuksen yhteistyössä vuosina 2010–2012.
Tutkimuksen mukaan 67 prosenttia käyttää internetiä joka päivä. Internetin jokaviikkoinen käyttö on noussut 88 prosenttiin. Lähes 3,8 miljoonaa 15–79 -vuotiasta suomalaista on käyttänyt internetiä viimeisen kuukauden aikana (vuonna 2011 käyttäjiä 3,6 milj.). Internetin käyttö jatkaa kasvuaan erityisesti eläkeikäisten (65–79-vuotiaiden) kohdalla. Eläkeläisten internet-käytön osuus viimeisen kuukauden aikana on noussut jo 60 prosenttiin vuoden 2011 käytöstä (48 %).
Suomalaisten internet-liittymistä 17 % (edellisenä vuonna 4 %) on matkapuhelimen internet-liittymiä. Niiden lukumäärä on kasvanut yli 3,5-kertaisesti 633.000 kappaleeseen vuonna 2012. Matkapuhelimen internet-liittymä on nyt kolmanneksi yleisin liittymätyyppi. Internetin käyttö liikkuessa on noussut 24 prosentista 32 prosenttiin.
Verkko-ostoksia on tehnyt 72 % suomalaisista (vuonna 2011 verkko-ostoksia teki 67 %).  15–79-vuotiaista suomalaisista 3,0 milj. on jo tehnyt ostoksia verkossa.
Lähde: TNS Gallup NetTrack 2012

Terveisin, Ari

keskiviikko 5. syyskuuta 2012

Pätkät.fi. Kilpailuta web-projektisi

"Pätkät.fi tarjoaa pk-yrityksille ja yksityisille kuluttajille mahdollisuuden löytää etsimänsä palvelu jättämällä siitä toimeksianto pätkät.fi-sivustolla. Ensimmäisessä vaiheessa sivustolla keskitytään välittämään erilaisia suunnittelu- ja sisällöntuotantopalveluita, kuten mainontaa ja markkinointia, graafista suunnittelua, hakukoneoptimointia ja käännös- ja tekstipalveluja."
(Lähde:patkat.fi)



Itse kuulin tästä palvelusta vasta hiljattain ja kuitenkin olen netissä päivittäin aiheen tiimoilla, joten Pätkät.fi ei ole panostanut näkyvyyteen kovin paljoa mikä lienee harmi itse palvelun kannalta. Kannattaisi panostaa Internet näkyvyyteen voimakkaammin.

Pätkät.fi palvelu auttaa varmasti monia palveluntarjoajan valinnassa, koska tarjouspyyntöihin tulee yleensä runsaasti kaiken tasoisia tarjouksia.

Tässä lienee Pätkät.fi palvelun akilleen kantapää. Miten joku joka haluaa esimerkiksi yritykselleen kotisivut pystyy käsittelemään saamansa tarjoukset ja saamaan juuri itselleen sopivan palveluntarjoajan?
Tarjouksia voi olla 15 ja hinta skaala saattaa olla esim. 200-1500 euron välillä jostakin työstä mikä on aika paljon. Halvin vai kallein siinä tuhannen taalan kysymys. Vastaus kysymykseen löytynee tarjouksien sisällöstä ja hinnan puolelta varmaan siitä puolesta välistä.

Myös näissä asioissa kannattaa muistaa, että jos tarjous tuntuu liian hyvältä ollakseen totta kannattaa katsoa toista tarjousta.

Toivottavasti Pätkät.fi palvelusta pysyy poissa se osa freelancereista jotka etsivät ja tarjoavat palveluitaan naurettavan alhaisilla hinnalla. Ei siinä mitään pahaa että on kilpailua. Kyse on enemmänkin siitä, että kun esimerkiksi joku tekee verkkokaupan 200 euroon asiakas ei varmaan saa muuta kun perus verkkokaupan ja siinä kaikki! Entäs kun aletaan puhua maksujärjestelmistä ja varastonhallinnasta mitäs sitten? No eihän tähän hintaan muuta saa. Kaiken kukkuraksi tälläinen toiminta karkoittaa sen osan palveluntarjoajista, jotka kykenevät web-projektien kokonais hallintaan omaksi ja  asiakkaan eduksi.

Tässä linkki kyseiseen palveluun. www.patkat.fi

Allekirjoittanut toivottaa Pätkät.fi palvelulle menestystä ja lisää näkyvyyttä.


Seuraa Blogia sähköpostitse

Viikon suosituimmat

Kuukauden suosituimmat

Suosituimmat