lauantai 13. elokuuta 2011

Yritykselle kotisivut. Mutta miksi? osa1

Yritykselle kotisivut! Ne maksaa niin paljon. Enhän minä käytä tietokonetta. Yritykselläni on ihan tarpeeksi töitä nytkin. En ymmärrä noista mitään siis ei.

Miksi yritykselläni on kotisivut? En oikein tiedä. Kun muillakin on. siksi kun sellaiset kuulemma pitää olla.

Jos löysit yllä olevasta itsesi sinun kannattaa lukea tämä blogi kirjoitus huolella, koska saatat saada uusia ahaa oivalluksia.

Perusajatus yrityksen kotisivuilla on seuraavanlainen. Yritys jakaa kotisivuillaan yhteystietoja, kertoo yrityksestä itsestään, jakaa tuote/palvelu infoa, tiedottaa muuttuvista aukiolo tai muista tiedoista ja niin edelleen. Kaikki tämä on markkinointia markkinointikanavana Internet.

Yrityksen kotisivujen merkitystä tuotteiden ja palveluiden tiedotus kanavana ei voi väheksyä. Tilastokeskuksen tutkimuksen mukaan 2010, 86 % suomalaisista käyttää Internettiä. Luku 86% on niin suuri, että yhdelläkään yrityksellä ei luulisi olevan varaa olla saavuttamattomissa Internetissä.

"Internettiä käytetään paitsi yhä yleisemmin myös yhä useammin. Suomalaisista 72 prosenttia on internetissä päivittäin tai lähes päivittäin. Päivittäinen käyttö yleistyy kaikenikäisten parissa, mutta nopeimmin vanhemmissa ikäryhmissä. Internetin käyttö on jo niin runsasta, että se muodostaa valtaosan tietokoneen yksityiskäytöstä." Lähde: Tieto- ja viestintätekniikan käyttö -tutkimus 2010, Tilastokeskus

Eli jos kivijalka myymälän ohi kävelee 100 ihmistä moniko heistä pysähtyy katsomaan näyteikkunaa? Entä moniko astuu sisään myymälään? ei varmaan kovin moni luulen niin. Entä jos myymälän sijainti ei ole paras mahdollinen. Pääasiassa asiakas tulee myymälään tietäen jo ennalta mitä hakee ja mitä tuotteita myymälä myy.
Entä jos kyseisellä myymälällä on kotisivut joiden toteutus on mitoitettu oikein kyseiselle myymälälle ja kotisivujen Internet markkinointi on hoidettu niin kuin pitää.
Esim. myymälän tuotevalikoima koostuu lähinnä lastentarvikkeista. Internetistä lastentarvikkeita etsivä selaa Googlea, jonka hakutuloksissa myymälän kotisivu ilmestyy hakutuksen esim. ensimmäiselle sivulle. Käyttäjä klikkaa linkkiä, näin ollen myymälän kotisivu on tehnyt tehtävänsä ja mahdollisesti hankkinut uuden asiakkaan myymälään.




Ei kommentteja:

Seuraa Blogia sähköpostitse

Viikon suosituimmat

Kuukauden suosituimmat

Suosituimmat